
Θέμα : Επιπτώσεις της ελάχιστης βάσης εισαγωγής σε σχολές και τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήρθε να επιβεβαιώσει την απαρέγκλιτη υλοποίηση του σχεδίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την υποβάθμιση και συρρίκνωση του δημοσίου Πανεπιστημίου μέσω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής η οποία κλείνει την πόρτα στην ανώτατη εκπαίδευση σε χιλιάδες νέες και νέους. Ιδιαίτερα αρνητικές είναι οι επιπτώσεις και για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και τα περιφερειακά του τμήματα.
Πάνω από 900 θέσεις νέων φοιτητών χάθηκαν σε όλη την Ήπειρο, γεγονός που αποτελεί πλήγμα για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και την Ήπειρο. Ειδικά στην Άρτα, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών καλύφθηκαν μόλις 10 θέσεις από τις συνολικά 137 και στο Τμήμα Γεωπονίας 54 θέσεις από τις 120.
Η κυβέρνηση της ΝΔ με τα νομοθετήματά της έχει την απόλυτη ευθύνη για αυτό που συμβαίνει. Σε συνδυασμό και με την αντισυνταγματική ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, οδηγούν σε κλείσιμο τα περιφερειακά τμήματα των δημοσιών Πανεπιστημίων και χιλιάδες νέες και νέους και τις οικογένειες τους ως πελατεία στα ιδιωτικά κολέγια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που νομοθέτησε.
Ως Κοινό των Ηπειρωτών είμαστε και θα είμαστε απέναντι στη συρρίκνωση και υποβάθμιση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Θέλουμε ένα ισχυρό δημόσιο πανεπιστήμιο, επαρκώς στελεχωμένο, με ουσιαστική χρηματοδότηση και ανοιχτό στους νέους ανθρώπους. Σε αυτό το πλαίσιο είμαστε στο πλευρό της Πανεπιστημιακής κοινότητας. Να υπερασπιστούμε από κοινού και μαζί με όλους τους Ηπειρώτες την επιτυχημένη ακαδημαϊκή και ερευνητική δραστηριότητά του Πανεπιστημίου μας και το κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης.
Αποτελεί πρόκληση για τους κατοίκους της Ηπείρου που καλούνται να πληρώσουν από το ταμείο της Περιφέρειας το δώρο στην εταιρεία «ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ Α.Τ.Ε.» που φτάνει το μισό εκατομμύριο ευρώ.
Είμαστε αντίθετοι γιατί η απόφαση του υπουργείου λαμβάνεται σε μια περίοδο όπου η κυβέρνηση της ΝΔ υποχρηματοδοτεί τη δημόσια υγεία και παιδεία και ταυτόχρονα με την πολιτική της αποτελεί παράγοντα επιδείνωσης των τεράστιων κοινωνικών προβλημάτων: της ακρίβειας, των ακριβών ενοικίων, της απόκτησης στέγης, της πρόσβασης στη χρηματοδότηση, του αυξημένου κόστους λειτουργίας και παραγωγής για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Επιπλέον τα αναπτυξιακά έργα συρρικνώνονται και στην περιοχή μας, η ύπαιθρος ερημώνει και εγκαταλείπεται στη μοίρα της.
Επομένως, δεν μπορεί η κυβέρνηση να μοιράζει «δώρα» με χρήματα των πολιτών, τα οποία στερεί από την κοινωνία και τον τόπο. Η ταξική μεροληψία και πολιτική ιδεοληψία της ΝΔ προσκρούουν στις ανάγκες της κοινωνίας.
Στο πλαίσιο αυτό καλούμε την εταιρεία «ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ Α.Τ.Ε.» να αποσύρει έστω και αυτή τη στιγμή το αίτημά της για τη λήψη της πρόσθετης καταβολής (πριμ) βάση του άρθρου 154 του ν. 4938/2022. Άλλωστε έχει πληρωθεί για το πραγματικό κατασκευαστικό τίμημα του έργου σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις που υπογράφηκαν.
Τέλος καλούμε το Υπουργείο Μεταφορών να αναιρέσει την απαράδεκτη απόφασή του η οποία ζημιώνει κατάφωρα την Ήπειρο και τους ανθρώπους της.
